Cyklande på Söderfjärden


Vi tog med Mayas sparkcykel hit trots att den inte är så poppis men trehjulingen fungerar ju inte på grusvägarna här. Vi har peppat Maya att hon ska cykla till kompisen Elin som är granne med farmor och farfar när vi ska hälsa på dem.
 
Så mycket sparkcyklande har det dock inte blivit. Istället har vi fått låna Michelles gamla cykel som har trampor. Några stödhjul till den hittade grannarna inte men Maya tycker den är rolig att cykla på när någon hjälper till och håller upp cykeln.
 
Maya är mycket hjälpsam här och hjälper ofta till med att hämta posten vid brevlådorna. Några gånger har hon cyklat dit på Michelles cykel. Några bilder från en posthämtning:
 
 
 
 
 






Kommentarer

Postat av: Natti | Publicerad: 2012-07-14 kl. 21:34:24

stora tjejen som cyklar på en storbarns cykel ;)


Postat av: Sara | Publicerad: 2012-07-15 kl. 22:30:35

Ni får snickra en sån där hållpinne för den vuxne. Jag minns att jag eller Jonas hade det på cykeln när vi lärde oss cykla på mormors gata.

Svar: Hade ni nog säkert, kommer ihåg att mamma höll i en pinne som satt fast i min cykel när jag skulle lära mig cykla. Jonas hade väl också silvercykeln eller var det bara i Afrika?. Dessvärre saknas pakethållaren på denna cykel så finns inte så mycket utrymme att fästa någon pinne på.
lillvasan.blogg.se




Tack för att ni läser bloggen!
  • Lämna gärna en kommentar nedan!
  • Eventuella svar på kommentarer kommer här i vår blogg
  • Prenumerera gärna på bloggen via Bloglovin för att inte missa några nya inlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0