Jennies lekland


Idag var vi som sagt på Jennies lekland i Bålsta med Mayas dagiskompis Emma och hennes mamma och pappa. Vi kom dit när de öppnade vid tio så då var det väldigt lugnt där med bara några andra barn. Efterhand kom det fler barn men det var aldrig överfullt på leklandet. Maya hade väldigt kul på där, hon åkte rutschkanor och lekte i bollhavet (som hon tidigare inte alls tyckt om).


Vi började leka på delen för mindre barn (0-3år). Först var Maya rädd för bollhavet, men efter ett tag vågade hon sätta sig där och lekte med bollarna för fullt.




Sen gick vi vidare till det större området och genom labyrinten till studsmattan! Den tyckte Maya var mycket kul att gå omkring på.




Det fanns flera olika sorters rutschkanor på leklandet.


Efter vi åkt hem från leklandet somnade Maya gott i vagnen på balkongen och sov länge. När hon vakna åt vi mellis och sen mumsade vi på apelsin innan mamma och Maya gick ut och lekte en stund.


Gott med apelsin tycker Maya



Vi tog med gåvagnen ut för att ha något att leka med då lekparkerna fortfarande är väldigt insnöade.



Maya hittade en isbit som hon tyckte var fin och bar runt på den.






Kommentarer

Postat av: Sofia | Publicerad: 2011-03-06 kl. 21:22:25

Skojigt med bollhav och annat roligt i leklandet! Bra att mamma och pappa får leka lite de med =)


Postat av: Natti | Publicerad: 2011-03-06 kl. 22:27:29

Vill också leka i bollhav, sådan är roligt men lite läskigt. Jag och min syster lekte i ett sådant, när jag var i Mayas ålder, storasyster passade mig mindre bra då jag hamnade under alla bollar.



Låter som ni haft en mysig söndag i alla fall :)




Tack för att ni läser bloggen!
  • Lämna gärna en kommentar nedan!
  • Eventuella svar på kommentarer kommer här i vår blogg
  • Prenumerera gärna på bloggen via Bloglovin för att inte missa några nya inlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0