Spanien dag 1

Den fjärde juni drog vi ju som sagt iväg till Spanien. Vårt flyg gick först på eftermiddagen så vi hade tid på morgonen att ta det lugnt och kolla över det sista med packningen. Maya och pappa hann även leka ute en stund och så sov Maya middag innan vi tog bilen till Arlanda.

På Arlanda fick Maya banan till mellis och sen fick hon springa av sig så hon skulle kunna sitta still på planet. Flygresan gick sen bra, Maya mumsade massa russin när vi lyfte. Vi hade gott om plats på flyget med ett tomt extrasäte bredvid oss vilket gjorde att Maya kunde få sitta på egen stol när vi var i luften. Dock var det en del turbulens under resan så vi fick ta på oss bälten vilket inte Maya tyckte så mycket om, men sen somnade hon och sov i över en timme.

Framme i Spanien på Barcelona flygplats stod Pelle och väntade på oss. Han och mormor hade kommit med ett tidigare flyg och hade redan åkt till huset de hyrt till oss alla med sin hyrbil. Även Carl och Olof hade redan anlänt till Spanien innan oss och hade dragit in till Barcelona över dagen. Pelle hade även hyrt bilbarnstol till hyrbilen så vi fick skjuts till huset i Sitges och slapp krångla med bussar eller tåg.

Vi anlände till huset runt åtta-tiden, där fick vi mat och tog det sen lugnt till läggdags då vi var trötta efter resan. Maya tyckte det var mysigt att äta ute på balkongen.

Mums med banan och perfekt utsikt med massa flygplan som åker förbi

Pappa och Maya kollar på Pippi som klättrar på en husvägg inne på Arlanda

Maya tycker om böcker och vi hade med några som underhållning på flygresan