Sångkalender - Lucka 10


Marsipangrisen
En liten gris av marsipan jag fått av mor,
jag undrar just, jag undrar just när den blir stor.

Den blir nog stor till nästa jul, min gris av marsipan. 

Om jag den göder riktigt bra, blir den nog störst i sta'n.

Och sen när den är rund och trind liksom en boll,
då syns vi, grisen min och jag, på långa håll.
Och alla människor i stan på gatan häpna stå.
"Se där en gris av marsipan", de säkert säga då.

Och jag går stolt bredvid min gris jag fått av mor.
Tänk nästa jul, tänk nästa jul då är den stor.
Men det är långt till nästa jul, den kanske smakar bra.
Jag tror i alla fall att jag en liten bit ska ta.







Kommentarer

Postat av: Natti | Publicerad: 2011-12-10 kl. 09:53:46

Blev väldigt sugen på marsipan nu :)




Tack för att ni läser bloggen!
  • Lämna gärna en kommentar nedan!
  • Eventuella svar på kommentarer kommer här i vår blogg
  • Prenumerera gärna på bloggen via Bloglovin för att inte missa några nya inlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0