Söderfjärdshäng


Nu börjar vårt häng på Söderfjärden ta slut imorrn kväll tar vi båten från Åbo hem till Stockholm. När vi kommer hem blir det fullt upp på en gång, vi hinner lagom packa upp och handla mat för med kvällsbåten från Finland kommer Mayas kompisar Moa och Edwin med föräldrar på besök.

Även här har det varit full aktivitet de senaste dagarna, mer än vanligt i alla fall. Farfar tröskar och farmor och pappa turas om att köra säden till torken. Mamma och farmor har suttit vid symaskinerna och sytt om tre gamla tröjor från mamma till kläder till Maya. Och Maya har busat på som vanligt!


Maya tittar på farmor när hon vattnar blommor



Gungar i stortjejsgungan



Häng i gräsmattan som vi kommer sakna när vi kommer hem



Det har blivit många vändor till farmors land för sockerärtor och jordgubbar (såklart) när de ännu fanns kvar






Kommentarer

Postat av: Natti | Publicerad: 2011-08-18 kl. 00:35:20

Riktigt härliga bilder :) Ja låter verkligen som ni har full fart framåt :) Hoppas resan hem går bra.



sv. Jo, vi åkte Gallaxy, andra gången jag åker den. Vi vaknade då vi än var i Åbo. Sist gick jag och la mig då vi lämnade Åbo, skillnad på kryssningarna.



Det kommer bli wordpress då jag flyttar bloggen, känns som mer frihet att höra egna saker.

Haha, systers hem kanske inte är landet, även inom situations tecken, även om det känns som det. Har inte heller velat avslöja min position så det blev "landet" ;)


Postat av: Sofia | Publicerad: 2011-08-18 kl. 11:07:53

Välkomna hem!




Tack för att ni läser bloggen!
  • Lämna gärna en kommentar nedan!
  • Eventuella svar på kommentarer kommer här i vår blogg
  • Prenumerera gärna på bloggen via Bloglovin för att inte missa några nya inlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0