Torsdags intervjuer


I torsdags blev det som sagt 2 stycken intervjuer för min del, kl 9 bar det iväg mot Kista för att åka till SiriusIT igen. Där träffade jag 2 stycken system-utvecklare som intervjuade mig, de berättade ganska mycket vad de sysslade med och så. Faktiskt inte så mycket intervjuande om man säger så, så jag tycker det kändes riktigt bra. Men det är säkert en heldel andra som sökt också så man ska väl inte ha allt för stora förhoppningar.

Sen åkte jag raka vägen hem för att äta potatis och fiskbullar som mamma hade kokat ihop innan jag skulle iväg till nästa intervju. Denna gång till Perido(bemanningsföretag) på sveavägen, ungefär 10min gångväg. Det var en väldigt trevlig och annorlunda intervju. Istället för att fråga frågor som: "varför sökte du det här jobbet?" osv..så sa han att han hade en heldel jobb som han trodde passade mig, så hela intervjun handlade typ om vad jag ville ha för jobb och hur mitt drömjobb ser ut osv...och han lovade att försöka fixa en intervju tills på måndag för att jag skulle hinna innan vi åker till Finland.

Efter intervjun gick jag ut på stan för att leta lite julklappar....

//Tobias






Kommentarer



Tack för att ni läser bloggen!
  • Lämna gärna en kommentar nedan!
  • Eventuella svar på kommentarer kommer här i vår blogg
  • Prenumerera gärna på bloggen via Bloglovin för att inte missa några nya inlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0