Jobbintervju, Kista.


Idag var det då dags för ytterligare en intervju, denna gång direkt med själva företaget SiriusIT i Kista. Med andra ord inget bemanningsföretag eller liknande är inblandade i processen. Företaget har runt 400 anställda, varav 150 sitter i Sverige. Jag träffade Affärsområdeschefen för projekt Stockholm Stad, vilket innehåller Stockholm Stads extranet samt intranet. Det är runt 30 anställda i Kista som håller på med detta projekt och de söker nu en Systemutvecklare(programmerare) samt en Systemtekniker(gör lite av varje, felsökning, databashantering även en del programmering) och det är som Systemtekniker jag skulle börja jobba om det vill sig väl.

Själva intervjun gick riktigt bra och det verkade verkligen vara ett kanon ställe att arbeta på. Det kommer vara ytterligare en intervju och det redan imorron kl 10. Då kommer jag träffa en mer tekniskperson.

Denhär veckan har varit fyllt med intervjuer, 1/dag hittills och imorron kommer det alltså vara 2 stycken. Först till Kista igen, senare på dagen(kl 14) skall jag träffa ett bemanningsföretag på sveavägen som söker en webbutvecklare.

//Tobias






Kommentarer



Tack för att ni läser bloggen!
  • Lämna gärna en kommentar nedan!
  • Eventuella svar på kommentarer kommer här i vår blogg
  • Prenumerera gärna på bloggen via Bloglovin för att inte missa några nya inlägg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0